Kisla repa

(0 votes)
Tako kot vsa druga mlečno kislinsko fermentirana zelenjava je tudi kisla repa ena od najmočnejših vrst hrane, ki krepi odpornost in koristi prebavi. Zaradi velike vsebnosti vitamina C, ki se s kisanjem dodatno poveča, je še posebno dobrodošla v jesenskih in zimskih mesecih, ko primanjkuje drugih vrst zelenjave.
Kisla repa, še bolj pa repnica, voda v kateri se kisa, je odličen diuretik, deluje razkužilno in učinkovito čisti sečne poti. Repa je bogata z balastnimi snovmi, obenem pa je pomemben vir mineralov (kalcij, natrij, kalij, magnezij, železo in fosfor), ter vitaminov (B1, B2 in B3). Vsebuje folno kislino, ki je zlasti pomembna za nosečnice, in antioksidante, ki zavirajo procese staranja. Ker je nizkokalorična, je dobrodošla pri shujševalnih dietah in za vzdrževanje primerne telesne teže. Nakup in shranjevanje Domača, v sezoni kisana repa zdrži v čebričku do pomladi. Hranimo jo v kleti ali kakem drugem hladnem prostoru. V večini trgovin in trgovskih centrov lahko kupite kislo repo v plastičnih posodicah ali steklenih kozarcih. Hranite jo v hladilniku in upoštevajte rok trajanja, ki je zapisan na embalaži in se razlikuje od proizvajalca do proizvajalca. Po domačo kislo repo se odpravite na tržnico ali neposredno h kmetu. Hranite jo pri temperaturi od 4 do 8 ºC ali v hladilniku. Repo, ki ste jo v manjši količini kupili v plastični vrečki, hranite v hladilniku in jo porabite čimprej, najbolje v treh dneh. Tako kot vsa druga mlečno kislinsko fermentirana zelenjava je tudi kisla repa ena od najmočnejših vrst hrane, ki krepi odpornost in koristi prebavi.Dostopna je vse leto, vendar pa je zaradi velike vsebnosti vitamina C,ki se s kisanjem dodatno poveča, še posebno dobrodošlav jesenskih in zimskih mesecih, ko primanjkuje drugih vrst zelenjave. Kisla repa, še bolj pa repnica, voda v kateri se kisa, je odličen diuretik, deluje razkužilno in učinkovito čisti sečne poti. Repa je bogata z balastnimi snovmi, obenem pa je pomemben vir mineralov (kalcij, natrij, kalij, magnezij, železo in fosfor), ter vitaminov (B1, B2 in B3). Vsebuje folno kislino, ki je zlasti pomembna za nosečnice, in antioksidante, ki zavirajo procese staranja. Ker je nizkokalorična, je dobrodošla pri shujševalnih dietah in za vzdrževanje primerne telesne teže. Kislo repo pred pripravo vedno poskusite: če se vam zdi prekisla, jo sperite z mlačno vodo. Najbolj zdrava je surova brez dodatkov ali kot samostojna solata, ki jo popestrite z nastrganim korenjem in jabolkom, dodate pa ji lahko še česen in brinove jagode. Tudi kuhana repa je dobrodošel vir mlečne kisline in rudnin. Kot prikuho jo kuhajte v slanem kropu, ki ste mu dodali lovorov list ter nekaj zrn kumine in črnega popra. Na zmernem ognju naj vre dobre pol ure. Kuhano repo lahko zgostite s podmetom, ki ste ga pripravili iz moke in mrzle vode. Odlično se ujema s fižolom, s krompirjem, s proseno kašo, z ajdovo kašo in dimljenim mesom, kot priloga pa je nepogrešljiva pri krvavicah in pečenicah. V zimskih mesecih lahko iz kisle repe pripravite tudi izdatno enolončnico (z dodatkom prosene ali ajdove kaše) ali kot joto in bujto repo, tradicionalno prekmursko jed iz kisle repe, prosene kaše in mesnatimi kostmi. Kupujte naravno kisano repo Kisanje je naraven način konzerviranja, pri katerem se ohranijo hranilne snovi. Če imate le možnost, kupite naravno kisano repo brez dodatkov (razen soli).Nekateri proizvajalci kisanje repe pospešijo z dodajanjem organskih kislin, drugi pa jo konzervirajo s kalijevim ali natrijevim sorbatom, ki nista prijazna do dobrih bakterij v črevesju in lahko povzročita drisko.
Last modified onTorek, 11 Julij 2017 00:31